tirsdag 5. oktober 2010

Forandring fryder sa kjærringa å snudde på runduken!

Hjemmelaget

Knekkebrød




Jeg fulgte denne oppskriften, og de er knallgode!

ca 7 dl grov sammalt hvete
2 dl sesamfrø
2 dl havregryn
2 dl solsikkekjerner
2 dl linfrø
2 ts salt
7 dl vann
1 ss honning

Bland alt sammen til en passe grøt. La den svelle i ca 15 min. Fordel med slikkepott utover 3 stekeplater. Husk bakepapir! Etter 10 min i ovnen ruter du opp til passende størrelse.



Stekes på 155 grader varmluft i ca 1 time og 10 min. Etter ca halve steketiden bytter du om på platene.



Avkjøl på ris og bryt de opp.



Nyt!

Og til slutt... Må jeg bare vise denne geniale tingen her!



En kost og ett spark og alt er...BORTE! Genial oppfinnelse! Anbefales!

post signature

3 kommentarer:

  1. Hva er d der?
    Koster rotet inn i benken..
    Ha genialt da. :)
    Ligger d en oppbevaringsboks du tømmer innunder der daa?

    SvarSlett
  2. Hehe. :) Det er koblet til sentalstøvsugeren. :) Sparker opp den lista og støvsugeren starter. :)

    SvarSlett
  3. Hehehe!!
    Ja at jeg ikke skjønte d.. hihi
    Var jo helt genialt da..
    Slik skulle vært påbudt i alle hjem.. hehe

    SvarSlett